Mundo, la vida y ... yo

czyli świat, życie i ... ja

Narkotyki @ sierpień 20, 2011

Postanowiłam poruszyć ten temat, gdyż zaczęłam się zastanawiać, dlaczego ludzie uzależniają się od tego świństwa. Ciekawi mnie, czy gdyby ludzie wiedzieli z czego właściwie się one składają to nadal mieliby ochotę spróbować. Przyznam szczerze, że po przeczytaniu artykułu ze "Świata wiedzy" zrobiło mi się nie dobrze i w życiu nie wzięłabym tego do ust. Czy to kwestia wychowania? Nie wiem, ale każdy przeżywa okres dorastania i buntu i wówczas każdy ma ochotę robić coś nielegalnego, ale mnie jakoś nigdy do tego nie ciągnęło. Raz jedyny spróbowałam trawkę i powiedziałam - NIGDY WIĘCEJ! Zero przyjemności i nie wiedziałam wówczas czym ludzie się tak zachwycają, o mocniejszych środkach nawet nie myślałam, wiedziałam, że jest to coś obrzydliwego. Powiedzcie mi więc drodzy, co pcha ludzi do zażywania tych specyfików? 
Ktoś mi powie, że to zakazany owoc, a jak wiadomo zakazany owoc najlepiej smakuje, ok, ale czy warto się truć? To już wolałabym sięgnąć po piwo czy papierosy, a nie od razu po ciężkie działo.
Szpan? No mnie też się kiedyś wydawało, że jak sobie idę i palę to jestem taka ważna, niestety z czasem człowiek mądrzeje i późno bo późno, ale przekonałam się, że oznaką dorosłości i powagi jest wręcz nie palenie. Ale jak się chce pokazać swoją odwagę to czy nie lepiej skoczyć na bungee? Wydaje mi się, że pokazać swoją odwagę to powiedzieć NIE! - dziękuję, nie potrzebuję tego, żeby "być fajnym".
Branie, po to żeby zapomnieć o swoich problemach, zrelaksować się? To chyba kolejny powód głupoty. Lepiej wyjść ze znajomymi, uprawiać jakiś sport, znaleźć sobie hobby lub nawet "posiedzieć na necie". A jeśli masz wielki problem to idź do psychologa, pedagoga, przecież to nie wstyd. Zauważcie, że największe szychy mają swoich psychologów (doradców), więc to nie powód do wstydu, tylko dumy. Mam odwagę iść do psychologa i porozmawiać o swoich problemach.


A co to w ogóle jest narkotyk? - Jest to środek który wywołuje uzależnienie, jest to substancja o charakterze pobudzającym, silnie hamującym bądź też psychodysleptycznym. Wpływa on na układ nerwowy, nastrój, myśli, zachowanie.


A co one w sobie zawierają? (źródło: Świat wiedzy nr 1/11)
1) Heroina - (składniki: paracetamol, kwas acetylosalicylowy, mannitol, dekstrometorfan, kofeina) dlaczego się tego dodaje? - odpowiedź jest prosta - by zwiększyć wagę narkotyku. W końcu branża narkotykowa musi na czymś zarobić.
Szkodliwość: wszystkie te składniki, razem wymieszane, dostając się do krwiobiegu wpływają silnie na organizm. Następuje zawężenie naczyń krwionośnych, rozrzedzenie krwi i zwiększa się ryzyko zapalenia wątroby, może dojść do zatrzymania oddechu.
2) Metamfetamina - (składniki: proszek do pieczenia, kwasek cytrynowy, fruktoza, siarczan magnezu, lidokaina).
Szkodliwość: możliwość aglutynacji krwi (zlepienie się czerwonych krwinek), a co za tym idzie - zawał serca. Powstanie kamieni w drogach moczowych, zaburzenia rytmu serca, duszności, spadek ciśnienia we krwi, drgawki.
3) "Trawka" - (składniki: stopiony plastik, piasek, lakier do włosów, talk, ołów).
Szkodliwość: kaszel, pylica, zapalenie oskrzeli, nudności, przyśpieszone bicie serca, obrzęk węzłów chłonnych, a w konsekwencji bolesna śmierć.
4) Kokaina - (składniki: lewamizol, kwas acetylosalicylowy, flex - rozkruszone odłamki szkła, tetrakaina, mleko w proszku).
Szkodliwość: szkło rozcina błonę śluzową nosa i substancja szybciej trafia do mózgu, co może prowadzić do paraliżu układu nerwowego i doprowadzić do zatrzymania oddechu, wypełniacze takie jak lewamizol i kwas w połączeniu z kokainą prowadzą do pękania ścianek układu pokarmowego.
5) Ecstasy - (składniki: laktoza, strychnina - trutka na szczury, metamfetamina, mąka, atropina).
Szkodliwość: zwiększa się częstotliwość bicia serca, wydziela się pot, halucynacje, paraliż nerwu rdzeniowego oraz układu oddechowego.


Powiedzcie mi czy po takich wiadomościach, chcielibyście spróbować któreś z ww. substancji? Mam nadzieję, że informacje te, odstraszą potencjalnych biorców.
Nie wiesz czy jesteś uzależniony? Odpowiedz sobie na pytania:

  • silna potrzeba lub przymus używania substancji psychoaktywnej,
  • utrata samokontroli w używaniu substancji psychoaktywnej (niemożność przerwania przyjmowania, utrata kontroli dawek),
  • przyjmowanie substancji w celu uniknięcia objawów abstynencyjnych (patrz niżej),
  • wystąpienie zespołu abstynencyjnego po przerwaniu przyjmowania substancji,
  • wzrost tolerancji (patrz niżej),
  • charakterystyczny indywidualny sposób używania substancji,
  • postępujące zaniedbywanie innych zainteresowań lub przyjemności na rzecz zdobywania i przyjmowania substancji uzależniającej,
  • zażywanie środka mimo wyraźnych szkód fizycznych, psychicznych, społecznych, o których wiadomo, że mają związek z przyjmowaniem środka.
Jeśli stwierdzimy, że występują co najmniej trzy z powyższych objawów nieprzerwanieprzez miesiąc w ciągu ostatniego roku, rozpoznajemy zespół uzależnienia. (źródło: http://narkotyki.esculap.pl/pojecia.htm).


Szukasz pomocy?

Niebieska Linia – 0 801 120 002

Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie. Jednym z zadań Pogotowia jest prowadzenie ogólnopolskiego telefonu interwencyjno-informacyjnego dla osób krzywdzonych przez najbliższych, który czynny jest w dni powszednie i soboty w godz.10.00-22.00a w niedziele i święta w godz. 10.00-16.00. Pod numerem 022 666-28-50(pon-śr) można skontaktować się prawnikiem. Osoby telefonujące do "Niebieskiej Linii" mogą uzyskać pomoc psychologiczną, wsparcie, poradę prawną oraz informacje o placówkach, które udzielają pomocy w pobliżu miejsca zamieszkania klienta.

Pomarańczowa Linia – 0 801 140 068

System pomocy rodzicom, których dzieci upijają się. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. 14.00 do 20.00 (telefon informacyjno-interwencyjny).
Siedziba infolinii 0 801 14 00 68 mieści się w Profilaktyczno-Rozwojowym Ośrodku Młodzieży i Dzieci "PROM"
90-252 Łódź , ul. Jaracza 40
tel: (0-42) 630 03 73 fax: 639 97 76 
e-mail: prom@prom.org.pl
http://www.prom.org.pl

Narkotyki, narkomania – 0 801 199 990

Telefon oferuje: informację o sieci profesjonalnej pomocy, miniedukację, wsparcie psychologiczne.
Czynny od 16.00 do 21.00 codziennie. Całe połączenie płatne tylko 35 gr.

Infolinia Stowarzyszenia KARAN - 0 800 12 02 89

Informacja skierowująca i pomoc w problemach związanych z narkotykami.
Połączenie bezpłatne, czynne od pn. do pt., w godzinach 10.00 - 17.00

LINIA NIEOBOJĘTNYCH - 0 801 188 288

Linia ta uruchomiona w ramach społecznej kampanii edukacyjnej „Alkohol – nieletnim dostęp wzbroniony”





Polecam stronę: http://www.narkotyki.pl/

3 komentarze:

Wyjątkowe świństwo...
Ludziom chyba brakuje pomysłu na życie, że to biorą.:-/

 

Mars tak wie :) to było baaardzo dawno temu :P jak człowiek był młodym, głupim szczylem :/

 

Przy Was czuję się jak stara baba :P Ja niczego nie próbowałam, raz zapaliłam papierosa i później tak rzygałam, że stwierdziłam - nigdy więcej. Ale swój narkotyk mam - CZEKOLADA :D

Mars, ja pracuję z wojskiem, więc wiem, jak to jest...Dobrze, że udało Ci się rzucić to świństwo w diabły.

 

Prześlij komentarz